Selamat datang ke HZFH.

Boleh baca info kat sini.

Sebarang pertanyaan dan tempahan, sila :



NO CALL
SHIPPING : MONDAY - FRIDAY

Alhamdulillah, Terima Kasih dari saya Bunga Zara. Silakan scroll kebawah lagi... ^__^


Monday 10 April 2017

Apa itu Protein?


Assalamualaikum dan salam Sejahtera

APA ITU PROTEIN??

Protein terdapat di seluruh badan kita, iaitu otot, tulang, kulit, rambut, dan hampir setiap bahagian badan lain atau tisu. Ia membentuk enzim yang membantu kebanyakkan tindak balas kimia dan hemoglobin yang membawa oksigen dalam darah anda.

Institut Perubatan mencadangkan orang dewasa mendapat sekurang-kurangnya 0.8 gram protein bagi setiap kilogram berat badan setiap hari (atau 8 gram protein bagi setiap 20 paun berat badan).

Institut Perubatan juga menetapkan julat pengambilan protein iaitu dalam 10 hingga 35 peratus kalori setiap hari.

Di Amerika Syarikat, jumlah pengambilan protein harian yang disyorkan ialah 46 gram sehari untuk wanita lebih 19 tahun, dan 56 gram sehari untuk lelaki lebih 19 tahun.

Di seluruh dunia, berjuta-juta orang tidak mendapatkan protein yang mencukupi. Malnutrisi protein membawa kepada keadaan yang dikenali sebagai kwashiorkor.

Kekurangan protein boleh menyebabkan kegagalan pertumbuhan, kehilangan jisim otot, imuniti menurun, kelemahan jantung dan sistem pernafasan, dan kematian.

>>>>Semua Protein adalah tidak serupa.

Protein dibina daripada blok-blok yang dikenali sebagai asid amino. Badan kita menghasilkan asid amino dalam dua cara yang berbeza: Sama ada dari awal, atau dengan mengubah orang lain. A asid amino beberapa (dikenali sebagai penting asid amino) datang daripada makanan.

>> sumber protein daripada haiwan mengandungi semua asid amino yang kita perlukan.

>> sumber protein lain, seperti buah-buahan, sayur-sayuran, bijirin, kacang dan benih, mempunyai kekurangan satu atau lebih asid amino penting yang kita perlukan.

Oleh itu, Vegetarian perlu sedar tentang perkara ini. Orang yang tidak makan daging, ikan, ayam, telur , produk atau tenusu perlu makan pelbagai jenis makanan mengandungi protein setiap hari untuk mendapatkan semua asid amino yang diperlukan untuk membuat protein baru.

zara shaklee distributor 😍😍😍

No comments:

Nak Tahu Produk Lain?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Admin